https://www.youtube.com/watch?v=ADDOASsnmH4
Çocuklar bu zarlı oyunu oynarken bir şeyler öğrenmek zorunda olma hissinden uzak bir şekilde bilmecelerle düşünmelerini sağlayarak bilişsel gelişimlerini, attığı zarın geldiği sayı kadar atlayarak motor gelişimlerini desteklemeyi en eğlenceli hale getirmiş. Çocuklara karşı ses tonunu normal bir ses tonuyla değil de onların dikkatlerini ve ilgilerini çekecek şekilde ayarlamış, beden hareketlerine yer vermiş ve bizce bu etkenler oyunun süresini olumlu bir şekilde etkilemiş. Bireysel oynanan bir oyun olduğu için bekleyen çocukların canlarının sıkılmaması adına bilmeceleri tüm çocuklara sormuş olduğunu gördük.
https://www.youtube.com/watch?v=ERrrUV4YvS4
Saatleri öğrenmek biraz zor olduğundan öğretmenimiz çocukların ilgilerini çekebilmek adına görsel materyaline büyük önem vermiş olduğunu görüyoruz. Çocuklara ilk olarak akrep ve yelkovanı tanıtıyor ve tanıtırken çocukların sadece izleyici olarak kalmaması ve anlamalarına yardımcı olması adına somutlaştırarak iki çocuğu akrep ve yelkovana benzetiyor ve akrep ilerledikçe arkasından yelkovanın geldiğini gözlerinde canlanmalarını sağlıyor.
İki öğretmenlerimizin ortak yanlarından birini söylemek gerekirse dikkatimizi çeken şey çocuklara karşı ses tonlarıydı. Aşırıya kaçmadan ama dümdüz konuşur gibi de konuşmadan ilgilerini çekecek şekilde oyunun içine çocukları da dahil ederek bir şeyler öğrenmeden ziyade eğlenerek öğrenmelerine yardımcı olmuşlardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder