GELENEKSEL
OYUN: Halk kültürü içinde kendine yer bulmuş, özellik arz eden ve
eğlence imkanının kısıtlı olduğu dönemlerde topluca oynanan, hiciv, zeka, hareket kabiliyeti gibi özellikleri barındıran
etkinliklerdir. Bunlara örnek olarak misket, körebe, ip atlama, halat çekme
gibi.
DİJİTAL OYUN: Oynayan
kişinin elektronik bir sistem veya bilgisayarla etkileşim kurduğu bu etkileşim
sonucu görüntünün ekranda görülmesiyle oynanır. Örnek olarak spor, aksiyon,
yarış gibi türleri var.
GELENEKSEL OYUN DİJİTAL OYUNA GÖRE:
* Daha çok fiziksel hareketlere
dayanır.
* Daha eski zamanlara dayanmakla
birlikte günümüzde daha az oynanmaktadır.
* Genelde dış mekanlarda
gerçekleşir.
* Tanıdık arkadaşlarla grupça
oynanır.
* Dış mekanlar ağırlıklı olduğu
için doğayı, hayvanları ve insanları tanır.
* Sosyalleşme olanağı daha
fazladır.
*Oyun oynarken bir malzeme gerekli
olduğunda genelde doğal malzemelerle oynanır.
* Süre sıkıntısı çok
yaşanmamaktadır.
DİJİTAL OYUN GELENEKSEL OYUNA GÖRE:
* Genelde iç mekanlarda
gerçekleşir. Bunun yanı sıra birçok yerde de gerçekleştirme olanağı vardır.
Evde, iş yerinde, otobüste…
* Daha çok bireysel oynanır.
* 1970’li yıllarda çıkmış olmasına
rağmen günümüzde daha çok oynanmaktadır.
* İnsanlarla oynanabildiği gibi yapay
zekaya karşıda oynanabilir.
* Ücret gerektiren oyunlar
olabilir.
* Daha çok eğitime uyarlandığında
çok yönlü olabilmektedir.
* Bağımlılık yapma ihtimali daha
yüksektir.
* Oynayan kişi daha pasiftir.
(hareket açısından)
* Oyuna göre değişse de belli bir
zaman sınırlaması vardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder