1 Nisan 2020 Çarşamba

OKUL ÖNCESİ SINIFLARINDAKİ ÖĞRENME MERKEZLERİNİN DURUMU

http://www.journalofomepturkey.org/index.php/eccd/article/view/58/109

   Bu makaleyi seçmemizin nedeni güncel ve nitel bir araştırma olmasının yanı sıra objektif veriler sunmasıdır. Bu çalışmada İstanbul ilinin Zeytinburnu, Kadıköy, Maltepe, Beşiktaş ve Ataşehir ilçelerinde bulunan üç ilkokula, bir ortaokula ve üç bağımsız anaokuluna bağlı olan ve yarım gün hizmet veren toplam 10 okul öncesi sınıfı ile bu sınıflarda 2016-2017 öğretim yılı bahar döneminde görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 10 okul öncesi öğretmeni yer almıştır. Çalışma grubundaki okulların hepsi devlet okullarıdır. Bu araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerin tümü üniversite mezunu ve kadındır. Ayrıca altı öğretmen 1-10 yıl arası ve dört öğretmen ise 11-20 yıllık mesleki kıdeme sahiptir. Araştırmaya dâhil edilen iki sınıf 3-4 yaş, beş sınıf 4-5 yaş ve üç sınıf ise 5-6 yaş sınıfıdır; dört sınıfta 10-15, dört sınıfta 16-20 ve iki sınıfta ise 21-25 arasında çocuk bulunmaktadır.Araştırmada veriler gözlem ve görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Anasınıflarındaki öğrenme merkezlerinin durumunu belirlemek için araştırmacılar tarafından hazırlanan ‘gözlem formu’ kullanılmıştır.


ooetkinlikler: okul öncesi eğitimde öğrenme merkezleri


   Araştırmada bulunan bulgular göstermektedir ki; fen ve doğa merkezi, kitap merkezi, masa oyuncakları merkezi, sanat merkezi ve matematik merkezi her sınıfta bulunmamakta ya da materyallerinin bulunmasına rağmen merkez olarak kullanılmamaktadır. İncelenen sınıflarda yeterli sayıda öğrenme merkezinin olmadığı, var olan öğrenme merkezlerinde ise yeterli sayıda ve çeşitte materyal yer almadığı görülmektedir. Bu konuda öğretmenler kendileri materyal getirmekte, velilerden destek aldıklarını belirtmektedir. Öğrenme merkezlerini zenginleştirmek adına doğal çevreden ve geri dönüşüm malzemelerinden faydalanabilirler. Bu malzemeler (çubuklar, taş, halat, kutular gibi) çocuğun yaratıcılığının artmasında ve oyununun zenginleştirilmesine katkıda bulunurlar. Sonuç olarak okul öncesi öğretmenleri sınıfın öğrenme ortamı kalitesini arttırmanın ve sürdürmenin anahtarı olduğunu göstermektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder